سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 159
کل بازدید : 658985
کل یادداشتها ها : 3812
خبر مایه


در مورد رشته های تحصیلی هنرستان چه می دانید؟
در رابطه با رشته های تحصیلی هنرستان باید خدمت شما دوستان عزیز دانش آموز این موضوع مهم را عرض کنیم که این رشته های تحصیلی در دو گروه رشته های کاردانش و همین طور رشته های فنی حرفه ای قرار می گیرند.

نکته مهم این که شمار بسیاری از داوطلبان و دانش آموزان بر این باور هستند که تنها افرادی که از جهت پایه درسی ضعیف هستند در رشته های تحصیلی هنرستان تحصیل می کنند.

اما باید عرض کنیم که به هیچ وجه این طور نیست و این موضوع بستگی به علاقه افراد به رشته های مختلف دارد.

از طرفی رشته های تحصیلی هنرستان در ایران از بازار کار خوبی برخوردار هستند و از این رو می توان گفت که افراد زیادی مایل به ادامه تحصیل در آن ها هستند.

 

برای دیدن هنرستان های تهران کلیک کنید

 

معرفی رشته های تحصیلی هنرستان در گروه فنی حرفه ای
هنرستان های فنی حرفه ای از جمله معتبرترین مدارس در کشور هستند که تحت نظارت آموزش و پرورش رشته های متنوعی را خدمت داوطلبان و متقاضیان ادامه تحصیل در این قبیل از رشته ها ارائه می کنند.

این هنرستان ها سعی در آموزش و تربیت نیروهای فنی و متخصص در انواع و اقسام رشته های تحصیلی را دارند.

دقت داشته باشید که اکثر رشته های ارائه شده در هنرستان های فنی حرفه ای بیشتر به صورت کارگاهی و عملی ارائه می شوند و شمار کمی از درس ها به صورت نظری خدمت دانش آموزان عرضه می گردند.

در رابطه با معرفی رشته های تحصیلی هنرستان در گروه فنی حرفه ای باید خدمت شما عرض کنیم که رشته های گنجانده شده در این گروه کشاورزی، مدیریت و خدمات، صنعت و هنر خدمت دانش آموزان و متقاضیان مایل به ادامه تحصیل در این رشته ها ارائه می شوند.

در ادامه با معرفی کامل لیست رشته های هنرستان های فنی حرفه ای در هر کدام از این گروه ها در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

 

برای اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام کتب درسی هنرستان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

رشته های گروه هنر هنرستان های فنی حرفه ای
در این بخش، قصد داریم لیست رشته های گروه هنر هنرستان های فنی حرفه ای را خدمت شما ارائه کنیم.

 برای دیدن بهترین هنرستان دخترانه کلیک کنید

رشته های گروه هنر هنرستان های فنی حرفه ای
چاپ دستی سینما
پشتیبانی صحنه نمایش
موسیقی مبانی آهنگ سازی نوازندگی ساز ایرانی
مرمت آثار فرهنگی نوازندگی ساز جهانی
طراحی زبان بصری نقاشی
نقشه کشی معماری گرافیک
تولید برنامه تلویزیونی انیمیشن و پویا نمایی
صنایع دستی معماری داخلی
طراحی دوخت فتوگرافیک

در رابطه با رشته های تحصیلی هنرستان در گروه هنر باید خدمت شما دوستان عزیز این موضوع مهم را عرض کنیم که شماری از این رشته های تحصیلی در تمامی مدارس ارائه نمی شوند و هر کدام از مدارس تنها پذیرنده محصل در شماری از این دست رشته ها هستند.

مورد مهم دیگر این که، رشته طراحی دوخت تنها مختص خانم هاست و برای آقایان ارائه نمی شود.

 

رشته های گروه مدیریت و خدمات هنرستان های فنی حرفه ای
در رابطه با رشته های گروه مدیریت و خدمات ارائه شده در هنرستان های فنی حرفه ای باید خدمت شما عرض کنیم که این رشته های تحصیلی در 3 زیر گروه مختلف به دانش آموزان ارائه می شوند.

این سه زیر گروه شامل موارد زیر می باشد:

رشته های گروه بهداشت و سلامت
رشته های گروه بازرگانی و امور اداری
رشته های گروه خدمات
در ادامه باید عرض کنیم که رشته های گروه بهداشت و سلامت شامل رشته های تربیت بدنی و تربیت کودک، رشته های گروه بازرگانی و امور اداری شامل رشته حسابداری و رشته های گروه بهداشت و سلامت شامل رشته های حمل و نقل و ناوبری می شوند.

 

برای اطلاع از لیست کامل رشته های تحصیلی کاردانش بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

آشنایی با رشته های گروه صنعت هنرستان های فنی حرفه ای
رشته های گروه صنعت از پنج زیر گروه مختلف شامل معماری ساختمان، مکانیک، مواد و فرآوری، تعمیر و نگه داری ماشین آلات دریایی و برق و رایانه تشکیل شده است که هر کدام از آن ها رشته هایی را در خود جای داده اند.

در ادامه با ذکر این زیر گروه ها و رشته های موجود در آن ها در خدمت شما هستیم.

 

رشته های گروه مکانیک
ابزار
صنایع چوب و مبلمان
ماشین ابزار
مکانیک خودرو
تاسیسات مکانیکی
صنایع فلزی
مکاترونیک

 

رشته های گروه مواد و فرآوری
سرامیک
صنایع شیمیایی
صنایع نساجی
متالوژی
معدن

 

رشته های گروه برق و رایانه
الکتروتکنیک
الکترونیک
شبکه و نرم افزار
الکترونیک و مخابرات دریایی

 

رشته زیر گروه معماری شامل رشته معماری و رشته زیر گروه تعمیر و نگهداری ماشین آلات دریایی شامل رشته مکانیک موتورهای دریایی است.

 

رشته های گروه کشاورزی هنرستان های فنی حرفه ای
در رابطه با رشته های گروه کشاورزی باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که رشته های این گروه در شش دسته مختلف قرار می گیرند.

رشته های گنجانده شده در این گروه شامل صنایع غذایی، ماشین های کشاورزی، امور باغی، امور دامی و امور زراعی هستند.

 برای دیدن بهترین هنرستان پسرانه کلیک کنید

رشته های کشاورزی هنرستان

 

آیا می دانید کدام یک از رشته های فنی حرفه ای از بقیه بهتر هستند؟
این ذات طبیعی دانش آموزان است که همواره تمایل به انتخاب و ادامه تحصیل در بهترین رشته های تحصیلی را داشته باشند.

این موضوع در رابطه با رشته های گروه فنی حرفه ای هم صدق می کند و دانش آموزان معمولاً قصد دارند بهترین این رشته ها را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.

حتماً می پرسید که فاکتورهای لازم برای نامیدن رشته ای به عنوان بهترین رشته چه می تواند باشد؟

در صورتی می توان رشته ای را بهترین نامید که از جهت بازار کار و درآمد بهترین شرایط را داشته باشد.
بهترین رشته تحصیلی در دوران دبیرستان رشته ای است که دروس ارائه شده در آن از جذابیت خاصی برخوردار باشند و فرد دانش آموز با مطالعه آن ها اطلاعات خوبی را در رابطه با رشته تحصیلی بدست آورد.
امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر یعنی کاردانی، کارشناسی، ارشد و همین طور دکتری در ایران وجود داشته باشد.
البته اگر در کشورهای خارجی هم بتوان در این رشته های تحصیلی در مقاطع تحصیلی بالاتر به ادامه تحصیل مشغول شد که دیگر نور علی نور است.

اگر شما هم مایل به ادامه تحصیل در یکی از رشته های ارائه شده در گروه فنی حرفه ای هستید اما نمی دانید کدام یک از رشته ها چه از جهت بازار کار و چه از نظر دروس ارائه شده و امکان ادامه تحصیل در آن ها در مقاطع بالاتر بهترین هستند می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

 

معرفی کامل لیست رشته های تحصیلی هنرستان در گروه کار و دانش
در رابطه با رشته های گروه کار و دانش در هنرستان ها باید این موضوع مهم را عرض کنیم که رشته های ارائه شده در این گروه، جهت تربیت و آموزش نیروی کار کاردان و متخصص ایجاد شده اند.

توجه داشته باشید که کلیه دانش آموزان پایه نهم تحصیلی می توانند در صورت برخورداری از شرایط لازم برای ادامه تحصیل در رشته های گروه فنی حرفه ای اقدامات لازم را انجام دهند.

دانش آموزانی که در رشته های گروه فنی حرفه ای تحصیل می کنند بعد از گذشت دو سال می توانند مدرک تحصیلی دیپلم دریافت کنند.

در رابطه با رشته های گنجانده شده در گروه کار و دانش باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که هدف اصلی از ایجاد و راه اندازی این رشته های تحصیلی یاددهی انواع فنون و مهارت های لازم به دانش آموزان برای تقویت استعدادها و توانایی های آن هاست.

در رابطه با رشته های تحصیلی هنرستان در گروه کار و دانش باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که این رشته های تحصیلی در سه گروه مختلف یعنی صنعت، کشاورزی و خدمات جای می گیرند.

 

رشته های زیر شاخه گروه هنر
ساز سازی (سه تار و ساز ضربی) طراحی و نقاشی فرش
منبت کاری خاتم سازی
سفالگری معرفی کاشی
عکاسی گرافیک رایانه ای
تولید محتوا و انیمیشن دستیاری طراحی لباس
خیاطی لباس زنانه هنر آیینه کاری
نوازندگی ساز ایرانی طراحی طلا و جواهر

 

رشته های زیر شاخه گروه صنعت
پلاستیک کار اتوماسیون صنعتی
مکانیک صنایع آبکاری فلزات
مبل سازی مدرن ماشین های الکتریکی
کابینت سازی چوبی نقشه کشی ساختمان
جوشکاری گاز محافظ نساجی عمومی
تعمیر لوازم برقی خانگی الکترونیک صنعتی

 

رشته های زیر شاخه گروه کشاورزی و خدمات
پرورش میگو دریانوردی صیادی
هتلداری هوانوردی
کشت و کار مکانیزه پرورش پرندگان زینتی
پرورش زنبورعسل و کرم ابریشم حسابداری مالی
راهنمای گردشگری مرغداری صنعتی
بورس و اوراق بهادار پرورش میوه های هسته دار
تولید فرآورده های گوشتی فرآوری آبزیان و تولید کنسرو

چه تفاوتی بین رشته های گروه فنی حرفه ای و کار و دانش وجود دارد؟
شاید این سؤال مهم نیز برای شما عزیزان مطرح شود که آیا فرقی بین رشته های تحصیلی ارائه شده در گروه فنی حرفه ای و کار و دانش وجود دارد یا این که نه این رشته ها فرقی با هم ندارند؟

نخستین فرق بین رشته های فنی حرفه ای و گروه کار و دانش در رابطه با بازار کار و وضعیت درآمدی حاصل از تحصیل در این رشته هاست.

رشته های گروه کار و دانش در قیاس با رشته های فنی حرفه ای بازار کار به مراتب بهتری دارند و امکان به کارگیری دانش آموختگان آن ها در بازار کار بیشتر است.

علت این مسئله این است که دانش آموختگان رشته های کار و دانش مهارت ها را به صورت عملی فرا می گیرند و پس از اخذ مدرک تحصیلی دیپلم به بازار کار وارد شده و مشغول به کار و فعالیت می شوند.

ولی دانش آموختگان رشته های فنی حرفه ای تا زمانی که وارد دانشگاه نشده باشند و مدرک تحصیلی کاردانی خود را دریافت نکرده باشند نمی توانند برای ورود به بازار کار اقدامی را انجام دهند.

فرق دیگری که بین رشته های فنی حرفه ای و کار و دانش دیده می شود این است که شمار درس های عملی در رشته های کار و دانش از گروه رشته های فنی حرفه ای به مراتب بیشتر است.

تفاوت بعدی بین رشته های گروه فنی حرفه ای با رشته های گروه کار و دانش در سخت تر بودن درس های ارائه شده در گروه فنی حرفه ای است که سعی و تلاش بیشتری را برای مطالعه از طرف فرد دانش آموز می طلبد.

 

برای اطلاع از لیست رشته های بدون آزمون هنرستان وارد لینک مربوطه شوید.

 

آیا اطلاعی از پردرآمدترین رشته های موجود در گروه کار و دانش دارید؟
اگر در مورد پردرآمدترین رشته های گنجانده شده در گروه کار و دانش اطلاعاتی ندارید باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که این رشته های تحصیلی احتمالاً مواردی از جمله گلیم بافی، طراحی طلا و جواهر، آموزش کابینت چوب، پرورش زنبور عسل و خیاطی را در برمی گیرد.

اگر باز هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با پردرآمدترین رشته های موجود در گروه کارودانش هستید می توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

 

معدل و نمره های لازم برای ورود به رشته های هنرستان چقدر است؟
شاید بعد از ارائه توضیحاتی در رابطه با رشته های تحصیلی هنرستان در این مقاله این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که خب معدل و نمرات لازم برای ورود به رشته های تحصیلی هنرستان در هر یک از گروه فنی حرفه ای و کارودانش چقدر است؟

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با معدل و نمرات لازم برای ورود به رشته های تحصیلی هنرستان هستید می توانید در این رابطه با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

تیم مشاوره ایران تحصیل می تواند اطلاعات دقیق و موثقی را در رابطه با معدل و نمرات لازم برای ورود به رشته های تحصیلی هنرستان در اختیار شما عزیزان دانش آموز قرار دهند.

منبع : ایران تحصیل


      هنرستان




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ